Artykuł sponsorowany

Wykorzystanie papieru termicznego w produkcji etykiet

Wykorzystanie papieru termicznego w produkcji etykiet

Etykiety są potrzebne niemal na każdym etapie produkcji, transportu, magazynowania i dystrybucji towaru. Dlatego muszą to być materiały odporne na działanie czynników atmosferycznych, różnych temperatur czy ciepła. W przeciwnym wypadku mogłoby dojść do ogromnego zamieszania na skutek nieczytelności danej etykiety np. na magazynie. To jeden z powodów, dla których obecnie wykorzystuje się do etykietowania papier termiczny. Czym on jest?

Jakie właściwości ma papier termiczny?

W tradycyjnych drukarkach i zwykłym papierze biurowym proces drukowania zachodzi przez nanoszenie czcionki na arkusz. W przypadku papieru termicznego jest odwrotnie. Pewną wskazówkę podaje producent etykiet z papieru termicznego JMR-ETYKIETY: „Papier termiczny posiada naniesiony »atrament«, który w temperaturze otoczenia jest niewidoczny, a ujawnia się dopiero po zastosowania wysokiej temperatury generowanej przez drukarkę”. Oznacza to, że nie ma konieczności stosowania dodatkowego tuszu, co zmniejsza rozmiary urządzeń drukujących. Papier termiczny może zapewniać dowolny zapis – od kodów kreskowych, przez dane liczbowe po kody QR. Ma więc bardzo szerokie zastosowanie zwłaszcza w przestrzeniach magazynowych.

Przeczytaj również: Zastosowanie etykiet samoprzylepnych przy nadawaniu i znakowaniu przesyłek

Papier termiczny a etykiety – dlaczego to dobre połączenie?

Sztandarowym przykładem papieru termicznego są rolki wykorzystywane w kasach fiskalnych. Jednak mają one dosyć wąskie zastosowanie. Przedstawiciel ww. drukarni etykiet w Iławie wskazuje, że papier termiczny świetnie sprawdza się do etykietowania. Rolki papieru mają naniesioną warstwę kleju, która zabezpieczona jest tworzywem sztucznym lub kartonem. Dzięki maksymalnej mobilności drukarek termicznych papier tego typu może posłużyć do wydruku etykiety niemal w dowolnym miejscu. Dlatego tak dobrze sprawdza się na magazynach, w strefach spedycyjnych czy odbioru towaru. Wszędzie tam, gdzie konieczne jest znakowanie towaru lub przesyłki papier termiczny na etykiecie sprawdza się bardzo dobrze.

Przeczytaj również: Jakie zalety mają etykiety matowe?

Korzyści związane są nie tylko z mobilnością. Takie rozwiązanie jest też korzystne cenowo. Każda rolka papieru termicznego do etykiet zapewnia też bardzo dobrą szczegółowość nadruku, co ma ogromne znaczenie w znakowaniu i rozpoznawaniu przez czytniki danego towaru.

Przeczytaj również: Jak wygląda proces drukowania etykiet kurierskich?

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.