Artykuł sponsorowany

Techniki drukarskie i ich wpływ na cenę gotowych produktów

Techniki drukarskie i ich wpływ na cenę gotowych produktów

Techniki drukarskie i ich wpływ na cenę gotowych produktów

Trwałość nadruku na koszulce, plecaku czy torbie nie zależy od rodzaju materiału, z jakiego są wykonane, ale przede wszystkim od techniki druku i umiejętnego jej zastosowania. Prawidłowo przeprowadzone procesy naświetlania, jakość użytych farb i odpowiednie suszenie mają bezpośredni wpływ na wytrzymałość wykonanych nadruków. Na rynku dostępnych jest wiele metod znakowania odzieży. Różnią się one sposobem wykonania znakowania, trwałością i ceną.

Sitodruk

Sitodruk jest jedną z najstarszych i najtrwalszych metod poligraficznych znanych na rynku. Jest to jedna z najlepszych metod nanoszenia dużych powierzchniowo grafik na materiały tekstylne. Charakterystyczny dla sitodruku jest sposób wykonania znakowania. Odbywa się on przy użyciu specjalnych karuzel wyposażonych w hydrauliczne prasy, które wtłaczają barwnik w tkaninę.

Przeczytaj również: Jak wykonuje się nadruki na koszulkach?

Jak zauważa pracownik sklepu internetowego naszenadruki.pl, który oferuje odzież i akcesoria z nadrukiem wykonywanym metodą sitodruku: Ze względu na wysoki stopień skomplikowania wykonania całego nadruku, sitodruk jest opłacalny jedynie przy wyższych nakładach. Im wyższy jest nakład, tym jednostkowa cena wykonania nadruku jest niższa. Ze względu na wyjątkową trwałość tych nadruków wykonuje się je także przy mniejszym nakładzie, za wyższą cenę. Jakość takich produktów jest bez porównania wyższa w porównaniu z innymi technikami nadruku.

Przeczytaj również: Rozwój i możliwości druku na materiałach

Najlepiej nadrukowują się w technice sitodruku napisy i proste grafiki, których kolorystyka ograniczona jest do pięciu odcieni. Dla kolejnych konieczne jest tworzenie dodatkowych matryc, co nie zawsze jest opłacalne. Zaletą tej techniki jest możliwość zastosowania farb o różnych efektach specjalnych, np. metaliczne, fluorescencyjne itp.

Przeczytaj również: Jakie są rodzaje folii do uszlachetniania druku?

Termotransfer

Jest to metoda druku wykonywanego na folii termo transferowej, która pod wpływem temperatury i docisku jest wklejana w podłoże. Nadruk wygrzewany jest przy użyciu bardzo wysokiej temperatury. Termotransfer cechuje się wysoką trwałością nadruku i odpornością na pranie oraz warunki atmosferyczne. Umożliwia zastosowanie farb metalicznych i jest opłacalny przy nakładach mniejszych niż sitodruk. Możliwość nadruku na koszulce full kolor przy nakładzie niższym niż przy sitodruku.

Druk cyfrowy DTG

Jest to technika druku opłacalna przy małych nakładach i umożliwia druk z dowolnego pliku graficznego (w tym zdjęć). Technika mniej opłacalna przy dużych nakładach. Charakteryzuje się ona wysoką trwałością. Pozwala na przejścia tonalne oraz nadruk full color. Jak sama nazwa wskazuje, druk cyfrowy polega na bezpośrednim naniesieniu farby drukarskiej na koszulkę lub inny rodzaj odzieży. Farba wchodzi w głąb tkaniny, dzięki czemu nadruk jest w ogóle niewyczuwalny pod palcami.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.