Sprawdzone metody nanoszenia logotypów na materiały

Ubrania z logotypem to świetny pomysł na odzież reklamową. Najczęściej nanosi się je na koszulki czy bluzy, ale nic nie stoi na przeszkodzie, ozdobić nimi spodnie, kurtki, czy koszule. Dzięki możliwościom technologicznym logotypy można nanieść na wiele rodzajów materiałów. Technika, która zostanie użyta, zależy m.in. właśnie od rodzaju odzieży, wielkości logo czy nakładu. Poznaj trzy sprawdzone metody znakowania ubrań logotypami.
Sitodruk
Sitodruk to jedna z najstarszych metod znakowania odzieży, ponieważ już w starożytności znane było malowanie szablonowe, z którego się wywodzi. Logotypy nanoszone na materiały tym sposobem są bardzo trwałe – odporne na wilgoć, promieniowanie UV, ścieranie i uszkodzenia mechaniczne. W sitodruku wykorzystuje się specjalne maszyny zwane karuzelami, a ich kluczowym elementem jest prasa hydrauliczna. Za jej pomocą wtłacza się barwnik zgodnie ze wcześniej przygotowanym szablonem umieszczonym na matrycy. Sitodruk ceniony jest przede wszystkim za swoją uniwersalność. Umożliwia tworzenie nadruków jednobarwnych i kolorowych. Ponadto należy do najtańszych form zdobienia odzieży logotypami.
Przeczytaj również: Jak uzyskać żywe kolory przy użyciu tuszów sublimacyjnych?
Haft komputerowy
Haft komputerowy jest nowoczesną metodą znakowania ubrań. Dzięki temu, że zdobienia są wykonywane przy użyciu maszyn haftujących sterowanych komputerowo, odbywa się to bardzo szybko. W krótkim czasie można wykonać duży nakład odzieży z logotypem. Co więcej, metoda ta ma tę przewagę nad sitodrukiem i innymi metodami, że nadruk może być trójwymiarowy. Do zalet haftu komputerowego należy oczywiście trwałość zawdzięczana mocnym splotom i wytrzymałym niciom. Są odporne na wysokie temperatury, zdzieranie i pranie. Niewątpliwie ważnym atutem jest także to, że znakowanie odzieży za pomocą haftu jest ekologiczne, ponieważ podczas niego nie powstają żadne gazy czy pyły szkodliwe dla środowiska.
Druk cyfrowy
Druk cyfrowy (DTG) to metoda, w której logotypy drukuje się bezpośrednio na odzieży. Właśnie dlatego można się spotkać z inną jego nazwą – druk bezpośredni. To doskonała opcja dla osób, które mają mały nakład odzieży do oznakowania. W związku z tym, że przygotowanie klisz, matryc itp. Nie jest potrzebne, cena jest o wiele niższa niż w przypadku innych metod. Co więcej, logotypy i napisy można bez problemu personalizować nawet w przypadku jednej sztuki bez obaw o wysokie koszty. Druk cyfrowy stosowany m.in. w firmie WIB - producent gadżetów reklamowych, sprawdza się idealnie w wielokolorowych projektach. Barwy są bardzo wyraziste, trwałe, a sam druk jest wysokiej jakości, więc widoczne są wszystkie detale.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana