SEO lokalne a branża reklamy – szybkie dotarcie do klientów w pobliżu!
Masz agencję reklamową, drukarnię lub wydawnictwo? Zajmujesz się reklamami, poligrafią lub usługami introligatorskimi? Jeśli działasz lokalnie i zależy Ci na dotarciu do nowych klientów w pobliżu, sprawdź, czym jest lokalne SEO. Dzięki naszemu poradnikowi dowiedz się, na czym polega pozycjonowanie stron internetowych. Poznaj zalety posiadania firmowej wizytówki w Google Moja Firma?
Lokalne SEO – co może dać branży reklamowej?
Chcesz, aby Twoja strona internetowa znajdowała się wyżej w wyszukiwarce? Zależy Ci na zwiększeniu widoczności firmowego serwisu na dane zapytania? Wprowadź lokalne SEO! Wiąże się to z konkretną lokalizacją, a zatem:
Przeczytaj również: Tort z logo jako świetny element promocji firmy
miastem,
regionem,
dzielnicą.
Dzięki wysokiej pozycji w wyszukiwarce zagwarantujesz sobie znalezienie Twojej witryny przez internautów. W ten sposób łatwiej znajdą firmę lub usługę w pobliżu. Aby znaleźć w danej miejscowości firmę zajmującą się reklamą, użytkownicy Internetu wpisują:
Przeczytaj również: Czy warto wynająć studio filmowe do nakręcenia reklamy?
reklamy Warszawa,
drukarnia Kraków,
agencja reklamowa Lublin.
Co ciekawe, nie zawsze wpisanie frazy z lokalizacją jest potrzebne. Zwykle to Google pokazuje internautom oferty lub usługi w pobliżu. Wystarczy, że internauta z Warszawy wpisze „reklama”. Na podstawie jego lokalizacji Google poda wyniki dla wszystkich firm, które znajdują się najbliżej niego.
Przeczytaj również: Najpopularniejsze nośniki reklamowe wykorzystywane w przestrzeni miejskiej
Reklama w Internecie jest możliwa poprzez:
stronę WWW Twojej firmy,
blog z eksperckimi artykułami,
obecność w mediach społecznościowych.
SEO lokalne a branża reklamowa
Lokalne SEO to dobra opcja dla firm zajmujących się promocją i reklamą. Sprawdzi się zarówno dla małych drukarni, jak i dużych agencji reklamowych czy wydawnictw, prowadzących działalność stacjonarnie w danym mieście czy województwie.
Lokalne SEO to idealne rozwiązanie dla firm energetycznych. Będzie dobrą opcją zarówno dla małych firm, oferujących akumulatory czy prądnice, jak i dużych firm zajmujących się energetyką na szeroką skalę, które prowadzą działalność stacjonarnie w danej miejscowości lub województwie.
Prowadzisz biznes w kilku różnych miastach? Zdecyduj się na pozycjonowanie na konkretne lokalizacje. Rada: Przy większych miejscowościach wymagane jest regionalne pozycjonowanie. Dlaczego? Bo jest tam duża konkurencyjność.
Jak połączyć branżę reklamową z lokalną optymalizacją?
Zastanawiasz się, jak zbudować lokalną widoczność? Dzięki optymalizacji Twojego biznesu w Internecie! Zadbaj o to, by na Twojej firmowej stronie internetowej znalazły się takie informacje jak:
nazwa firmy,
dane kontaktowe,
godziny pracy.
Najlepiej, aby te informacje znajdowały się w zakładce „Kontakt”. Dane kontaktowe w stopce umożliwią ich znalezienie na podstronach. Pozwoli to robotom wyszukiwarki na lepsze zrozumienie Twojego serwisu. Dane kontaktowe oznacz danymi strukturalnymi, a więc schema.org. Przykład? Microdata. Poza tym zastosuj słowa kluczowe z lokalizacją:
miasto – redakcja w Lubaczowie,
dzielnica – drukarnia na Mokotowie,
region – wydawnictwo w dolnośląskim.
Z kolei w tagach title lub nagłówkach (H1 i H2) dobrze, aby znajdowały się informacje w zakresie lokalizacji. Powinny być zamieszczone w treści strony WWW. Używaj jednak tylko naturalnych form. Przykład: Nie „wydawnictwo dolnośląskie”, ale „wydawnictwo w dolnośląskim”. Frazy long taile, a więc z długim ogonem – „drukarnia wizytówek w Krakowie” – również będą pomocne.
Zależy Ci na poprawie Twojego wizerunku w Internecie? Wybierz interesujący content (treści) na stronie internetowej. Są to publikacje w formie artykułów poradnikowych. Ich jakość jest możliwa dzięki zasadzie „E-A-T”. Składają się na nią: wiedza, autorytet, zaufanie. Uwaga: Teksty muszą zawierać frazy kluczowe z konkretnym regionem.
Co jeszcze warto wiedzieć o lokalnym SEO?
Prowadzisz biznes związany z promocją i reklamą w różnych miastach? W związku z tym będziesz potrzebować landing pages, a więc docelowych stron. Powinny się składać z ciekawych treści. Dobrze, aby były adresowane do klientów danej miejscowości czy dzielnicy. Ważne są poza tym dane kontaktowe. Dodatkowo pomyśl o następujących elementach:
opcji dodawania ocen i opinii przez internautów,
zdjęciach i atrybutach ALT – tekście alternatywnym pliku graficznego,
linkowaniu między podstronami.
Poza tym ważna jest optymalizacja konwersji. Wypełnienie kontaktowego formularza czy wysyłanie wiadomości e-mail to podstawa.
Co zyskujesz dzięki Google Moja Firma?
Końcowym elementem lokalnego pozycjonowania jest bezpłatne narzędzie Google Moja Firma. Dzięki temu można promować lokalne przedsiębiorstwa. Informacje o nich pokazują się na mapach Google i w wyszukiwarce.
Google My Business to doskonałe rozwiązanie dla małych, średnich i dużych firm działających w promocji i reklamie. Do głównych zalet tej opcji należą:
opcja oceniania – z możliwością odpowiadania na oceny internautów,
wygodny dostęp do informacji o firmie – prosty kontakt z klientami,
budowa zaufania – wśród użytkowników sieci,
dotarcie do statystyk – nadzorowanie działań internautów i dostęp do informacji, jak znaleźli Twoją firmę.
Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz>>
Jakie są najważniejsze zalety lokalnego SEO?
Jak podaje raport Gemius „E-commerce w Polsce”, aż 77% internautów zamawia produkty czy usługi w Internecie. Aż 75% kupuje za to w polskich e-sklepach. Dlatego wdrożenie lokalnego SEO pozwoli dotrzeć Twojemu biznesowi do większej liczby klientów. Działania z zakresu SEO przyczyniają się do:
poprawy pozycji Twojej strony WWW w lokalnych wynikach wyszukiwania – zazwyczaj internauci klikają w wysokie pozycje,
zaoszczędzenia czasu i pieniędzy – w związku z pozycjonowaniem ogólnokrajowych fraz,
dotarciem do klientów korzystających z urządzeń mobilnych – zwykle internauci używają smartfonów. Korzysta z nich aż 75% internautów, jak wynika z raportu Gemius.
Chcesz zobaczyć szybko efekty? Używaj lokalnych fraz zamiast ogólnych słów kluczowych!
Zajmujesz się reklamą lub promocją? Masz drukarnię lub wydawnictwo? Sprawdź, jak wprowadzić lokalne SEO i z jakimi korzyściami się wiąże. Docieraj do klientów w pobliżu!
Źródło: Gemius
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana