SEO lokalne a branża reklamy – szybkie dotarcie do klientów w pobliżu!

SEO lokalne a branża reklamy – szybkie dotarcie do klientów w pobliżu!

Masz agencję reklamową, drukarnię lub wydawnictwo? Zajmujesz się reklamami, poligrafią lub usługami introligatorskimi? Jeśli działasz lokalnie i zależy Ci na dotarciu do nowych klientów w pobliżu, sprawdź, czym jest lokalne SEO. Dzięki naszemu poradnikowi dowiedz się, na czym polega pozycjonowanie stron internetowych. Poznaj zalety posiadania firmowej wizytówki w Google Moja Firma?

Lokalne SEO – co może dać branży reklamowej?

Chcesz, aby Twoja strona internetowa znajdowała się wyżej w wyszukiwarce? Zależy Ci na zwiększeniu widoczności firmowego serwisu na dane zapytania? Wprowadź lokalne SEO! Wiąże się to z konkretną lokalizacją, a zatem:

Przeczytaj również: Tort z logo jako świetny element promocji firmy

  • miastem,

  • regionem,

  • dzielnicą.

Dzięki wysokiej pozycji w wyszukiwarce zagwarantujesz sobie znalezienie Twojej witryny przez internautów. W ten sposób łatwiej znajdą firmę lub usługę w pobliżu. Aby znaleźć w danej miejscowości firmę zajmującą się reklamą, użytkownicy Internetu wpisują:

Przeczytaj również: Czy warto wynająć studio filmowe do nakręcenia reklamy?

  • reklamy Warszawa,

  • drukarnia Kraków,

  • agencja reklamowa Lublin.

Co ciekawe, nie zawsze wpisanie frazy z lokalizacją jest potrzebne. Zwykle to Google pokazuje internautom oferty lub usługi w pobliżu. Wystarczy, że internauta z Warszawy wpisze „reklama”. Na podstawie jego lokalizacji Google poda wyniki dla wszystkich firm, które znajdują się najbliżej niego.

Przeczytaj również: Najpopularniejsze nośniki reklamowe wykorzystywane w przestrzeni miejskiej

Reklama w Internecie jest możliwa poprzez:

  • stronę WWW Twojej firmy,

  • blog z eksperckimi artykułami,

  • obecność w mediach społecznościowych.

SEO lokalne a branża reklamowa

Lokalne SEO to dobra opcja dla firm zajmujących się promocją i reklamą. Sprawdzi się zarówno dla małych drukarni, jak i dużych agencji reklamowych czy wydawnictw, prowadzących działalność stacjonarnie w danym mieście czy województwie.

Lokalne SEO to idealne rozwiązanie dla firm energetycznych. Będzie dobrą opcją zarówno dla małych firm, oferujących akumulatory czy prądnice, jak i dużych firm zajmujących się energetyką na szeroką skalę, które prowadzą działalność stacjonarnie w danej miejscowości lub województwie.

Prowadzisz biznes w kilku różnych miastach? Zdecyduj się na pozycjonowanie na konkretne lokalizacje. Rada: Przy większych miejscowościach wymagane jest regionalne pozycjonowanie. Dlaczego? Bo jest tam duża konkurencyjność.

Jak połączyć branżę reklamową z lokalną optymalizacją?

Zastanawiasz się, jak zbudować lokalną widoczność? Dzięki optymalizacji Twojego biznesu w Internecie! Zadbaj o to, by na Twojej firmowej stronie internetowej znalazły się takie informacje jak:

  • nazwa firmy,

  • dane kontaktowe,

  • godziny pracy.

Najlepiej, aby te informacje znajdowały się w zakładce „Kontakt”. Dane kontaktowe w stopce umożliwią ich znalezienie na podstronach. Pozwoli to robotom wyszukiwarki na lepsze zrozumienie Twojego serwisu. Dane kontaktowe oznacz danymi strukturalnymi, a więc schema.org. Przykład? Microdata. Poza tym zastosuj słowa kluczowe z lokalizacją:

  • miasto – redakcja w Lubaczowie,

  • dzielnica – drukarnia na Mokotowie,

  • region – wydawnictwo w dolnośląskim.

Z kolei w tagach title lub nagłówkach (H1 i H2) dobrze, aby znajdowały się informacje w zakresie lokalizacji. Powinny być zamieszczone w treści strony WWW. Używaj jednak tylko naturalnych form. Przykład: Nie „wydawnictwo dolnośląskie”, ale „wydawnictwo w dolnośląskim”. Frazy long taile, a więc z długim ogonem – „drukarnia wizytówek w Krakowie” – również będą pomocne.

Zależy Ci na poprawie Twojego wizerunku w Internecie? Wybierz interesujący content (treści) na stronie internetowej. Są to publikacje w formie artykułów poradnikowych. Ich jakość jest możliwa dzięki zasadzie „E-A-T”. Składają się na nią: wiedza, autorytet, zaufanie. Uwaga: Teksty muszą zawierać frazy kluczowe z konkretnym regionem.

Co jeszcze warto wiedzieć o lokalnym SEO?

Prowadzisz biznes związany z promocją i reklamą w różnych miastach? W związku z tym będziesz potrzebować landing pages, a więc docelowych stron. Powinny się składać z ciekawych treści. Dobrze, aby były adresowane do klientów danej miejscowości czy dzielnicy. Ważne są poza tym dane kontaktowe. Dodatkowo pomyśl o następujących elementach:

  1. opcji dodawania ocen i opinii przez internautów,

  2. zdjęciach i atrybutach ALT – tekście alternatywnym pliku graficznego,

  3. linkowaniu między podstronami.

Poza tym ważna jest optymalizacja konwersji. Wypełnienie kontaktowego formularza czy wysyłanie wiadomości e-mail to podstawa.

Co zyskujesz dzięki Google Moja Firma?

Końcowym elementem lokalnego pozycjonowania jest bezpłatne narzędzie Google Moja Firma. Dzięki temu można promować lokalne przedsiębiorstwa. Informacje o nich pokazują się na mapach Google i w wyszukiwarce.

Google My Business to doskonałe rozwiązanie dla małych, średnich i dużych firm działających w promocji i reklamie. Do głównych zalet tej opcji należą:

  • opcja oceniania – z możliwością odpowiadania na oceny internautów,

  • wygodny dostęp do informacji o firmie – prosty kontakt z klientami,

  • budowa zaufania – wśród użytkowników sieci,

  • dotarcie do statystyk – nadzorowanie działań internautów i dostęp do informacji, jak znaleźli Twoją firmę.

Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz>>

Jakie są najważniejsze zalety lokalnego SEO?

Jak podaje raport Gemius „E-commerce w Polsce”, aż 77% internautów zamawia produkty czy usługi w Internecie. Aż 75% kupuje za to w polskich e-sklepach. Dlatego wdrożenie lokalnego SEO pozwoli dotrzeć Twojemu biznesowi do większej liczby klientów. Działania z zakresu SEO przyczyniają się do:

  • poprawy pozycji Twojej strony WWW w lokalnych wynikach wyszukiwania – zazwyczaj internauci klikają w wysokie pozycje,

  • zaoszczędzenia czasu i pieniędzy – w związku z pozycjonowaniem ogólnokrajowych fraz,

  • dotarciem do klientów korzystających z urządzeń mobilnych – zwykle internauci używają smartfonów. Korzysta z nich aż 75% internautów, jak wynika z raportu Gemius.

Chcesz zobaczyć szybko efekty? Używaj lokalnych fraz zamiast ogólnych słów kluczowych!

Zajmujesz się reklamą lub promocją? Masz drukarnię lub wydawnictwo? Sprawdź, jak wprowadzić lokalne SEO i z jakimi korzyściami się wiąże. Docieraj do klientów w pobliżu!

Źródło: Gemius

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.