Artykuł sponsorowany

Jak wygląda proces drukowania etykiet kurierskich?

Jak wygląda proces drukowania etykiet kurierskich?

Prowadzenie sklepu internetowego lub innej działalności w branży e-commerce wymaga drukowania etykiet kurierskich, niezbędnych do wysyłki paczki na adres wskazany przez klienta. Na etykiecie pełniącej funkcję listu przewozowego znajdują się wszystkie informacje potrzebne do dostarczenia przesyłki.  Jak poprawnie wydrukować taką etykietę? Jak wygląda cały ten proces? Zachęcamy do lektury dalszej części naszego artykułu.

Czym są etykiety kurierskie?

Etykiety kurierskie stanowią podstawowy dokument przewozowy dla firm zajmujących się dostarczeniem przesyłek do odbiorców. Ich sporządzenie spoczywa na nadawcy paczki, czyli właścicielu sklepu internetowego. Etykiety najczęściej występują w formie naklejek przytwierdzanych do opakowań (folii, kartonów, pudełek itp.), w których umieszczane są produkty zamówione przez klienta. Na każdej etykiecie musi znajdować się zestaw informacji umożliwiających rozpoznanie nadawcy oraz prawidłowe dostarczenie przesyłki do odbiorcy. Do najważniejszych z nich należą:

Przeczytaj również: Jakie zalety mają etykiety matowe?

  • imię i nazwisko lub nazwa firmy nadawcy,

  • adres nadawcy,

  • numer telefonu i adres e-mail nadawcy,

  • imię i nazwisko lub nazwa firmy odbiorcy,

  • adres odbiorcy,

  • numer telefonu i adres e-mail odbiorcy,

  • numer, waga i rozmiar przesyłki,

  • kod kreskowy lub QR umożliwiający identyfikację i śledzenie przesyłki,

  • ewentualne informacje dodatkowe dotyczące dostawy.

W jakim formacie drukować etykiety kurierskie?

Drukowanie etykiet kurierskich to skomplikowany proces, wymagający dokładnej kontroli jakości i dbałości o szczegóły. Aby mieć pewność, że etykiety są drukowane prawidłowo, należy dobrać odpowiedni format wydruku.

Przeczytaj również: Wykorzystanie papieru termicznego w produkcji etykiet

Jak tłumaczy nasz rozmówca, pracownik sklepu internetowego porzadekwkablach.pl, oferującego produkty do zabezpieczania i porządkowania przewodów elektrycznych: Obecnie najczęściej stosowanym jest format A6. Drukowane są w nim nie tylko listy przewozowe, ale także ulotki reklamowe, broszury informacyjne oraz niektóre zeszyty i notesy. Ze względu na specyficzne wymiary – tradycyjnie etykieta ma 15 cm długości i 10 cm szerokości – nie zaleca się drukowania dokumentów w popularnym formacie A4. Wiąże się to z dużym marnotrawstwem papieru oraz szybszym zużyciem tonera w urządzeniu drukującym. To z kolei przekłada się na wyższe koszty wydruku.

Jak wybrać urządzenie do drukowania listów przewozowych?

Listy przewozowe zwykle drukowane są na specjalnym papierze termicznym. Z uwagi na to wymagają zastosowania przystosowanych do jego obsługi urządzeń wykorzystujących technologię druku bezpośredniego. Drukarki termiczne, bo tak nazywają się te urządzenia, wypalają obraz na papierze przy użyciu wbudowanych na stałe grzałek. Wytwarzane przez drukarkę ciepło oddziałuje na papier, przez co zmienia on barwę na ciemniejszą. Zachodząca w czasie druku reakcja termochemiczna sprawia, że na etykiecie zaczynają pojawiać się litery i obrazy. Wydruk listu nie wymaga zastosowania żadnych dodatkowych materiałów eksploatacyjnych – tuszy, tonerów, taśm barwiących. Dzięki temu cały proces jest nie tylko bardzo szybki, ale i tani.

Przeczytaj również: Zastosowanie etykiet samoprzylepnych przy nadawaniu i znakowaniu przesyłek

Drukarki termiczne to urządzenia o kompaktowych rozmiarach. Nie zajmują dużej ilości miejsca w pomieszczeniu. Mogą być używane przez przedsiębiorców prowadzących biznes w warunkach domowych. Urządzenia tego typu gwarantują dużą prędkość druku i bardzo dobrą rozdzielczość obrazu. Ze względu na znakomitą jakość wydruku, wyśmienicie sprawdzają się przy drukowaniu kodów kreskowych na etykietach termicznych. To świetna alternatywa dla tradycyjnych drukarek i najlepszy wybór dla sklepów z branży e-commerce, magazynów składujących towary oraz wszelkiego rodzaju firm przewozowych.

Kontrola jakości i drukowanie etykiet

Przed rozpoczęciem procesu drukowania ważne jest przeprowadzenie kontroli jakości drukarki oraz samych etykiet. Obejmuje ona sprawdzenie, czy nie ma żadnych błędów lub niespójności zarówno w projekcie, jak i w procesie drukowania. Po zakończeniu kontroli etykiety mogą być drukowane wybraną metodą. W zależności od potrzeb można zastosować dodatkowe wykończenia, takie jak laminowanie lub sztancowanie. Ostatnim etapem przed naklejeniem na paczkę jest porównanie poprawności wydrukowanych informacji z danymi teleadresowymi podanymi przez odbiorcę.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.