Jak przygotować wizytówkę?

Jak przygotować wizytówkę?

Wizytówka – jeden z najbardziej podstawowych gadżetów reklamowych, który powinien posiadać każdy poważny przedsiębiorca. Wydawałoby się, że przygotowanie dobrej prezentacji własnych danych nie powinno stanowić problemu. Nic bardziej mylnego. Z tego tekstu dowiesz się jak nie popełnić najczęstszych pomyłek i nie skompromitować się w oczach klientów, wyciągając swoją wizytówkę.

Określ wymiary i parametry wizytówki

Zacznijmy od rozmiaru. Profesjonalna wizytówka powinna mieć standardowe wymiary 90x50 mm. Ułatwia to znacznie pracę grafikom, którzy przywykli są operować w tej skali. Pamiętać należy również o zastosowaniu odpowiednich barw. Korzystamy z najbardziej popularnej palety kolorów CMYK. Dzięki niej będziemy w stanie uzyskać efekt końcowy, najbardziej zbliżony do tego widocznego na ekranie komputera.

Na tym etapie warto też pamiętać o tym, aby ustawić linie pomocnicze ze wszystkich stron dokumentu, w którym przygotowujemy wizytówkę. Pozwoli to uniknąć częstego problemu, który pojawia się w następnym etapie – drukarni. Tekst umieszczony za blisko krawędzi wizytówki może zostać obcięty. Stosując linie pomocnicze, chronimy się przed tą ewentualnością.

Wybierz projekt graficzny wizytówki

Następnym krokiem jest stworzenie szaty graficznej wizytówki. W tej materii najlepiej pozostawić wolną rękę ekspertom. Jeśli nie znasz się na projektowaniu, nie próbuj forsować własnej wizji. Ustalanie wizualnych aspektów to dość złożony proces, który wymaga specjalistycznej wiedzy.

Przy tworzeniu projektu graficznego warto pamiętać, aby dodać spady minimum 2 mm na stronę. Spad to pole, które znajduje się za obszarem naszego dokumentu i zostanie on odcięty przy wycinaniu wizytówek. Jest to szczególnie ważne w przypadku, gdy wykorzystywać będziemy kolorowe tła.

Zwróć uwagę na czcionki

Jednym z częściej popełnianych błędów podczas tworzenia wizytówek jest korzystanie ze złych czcionek. Pamiętaj, że każda maszyna drukująca korzysta z różnych fontów. Dopasuj się do warunków pracy twojej drukarni lub zmień wszystkie czcionki w projekcie na krzywe. Dzięki zastosowaniu obiektów wektorowych powinieneś poradzić sobie z ewentualnymi problemami jeszcze przed pojawieniem się ich.

Zadbaj o odpowiednią rozdzielczość wizytówki

Dobra wizytówka powinna odznaczać się troską o najdrobniejsze szczegóły. Nie możesz pozwolić sobie na żadne anomalie. Dlatego korzystaj z druku wysokiej jakości. Zdjęcia i grafiki, które oddasz do druku, powinny mieć rozdzielczość co najmniej 300dpi. Oznacza to, że musisz korzystać z obrazków o znacznie wyższej jakości niż te, które umieszczasz na stronie firmy. Pokazuje to, że podczas projektowania wizytówek warto zastanowić się nad stałą współpracą z grafikiem.

Wybierz papier, na którym wydrukujesz wizytówkę

Jednym z czynników, który ma wpływ na to, w jaki sposób zostanie odebrana twoja wizytówka, jest papier, z którego ją wykonasz. Ważne jest, by tworzywo zachowało odpowiednią sztywność. Najlepiej, gdy wynosi ona między 250 a 300 g/m2. Dzięki temu twoja wizytówka nie zostanie potraktowana jak zwykły kawałek papieru, a coś, co ma przetrwać dłużej. Zwracaj uwagę przy tworzeniu projektu wizytówki na najdrobniejsze detale, gdyż to one decydują o odbiorze ogółu.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.