Artykuł sponsorowany

Drukarka fiskalna – dla kogo stacjonarna, dla kogo przenośna?

Drukarka fiskalna – dla kogo stacjonarna, dla kogo przenośna?

Wielu przedsiębiorców decyduje się na ewidencję sprzedaży towarów lub usług przy pomocy większego systemu sprzedażowego, z którym współpracuje drukarka fiskalna. Ma to związek z planowanym dużym rozwojem firmy, posiadaniem dużej bazy towarowej lub koniecznością korzystania z dodatkowych funkcji. W jakich działalnościach sprawdzi się bardziej model przenośny, a kiedy warto zainwestować w drukarkę stacjonarną? Odpowiadamy w artykule.

Dlaczego drukarka, a nie kasa fiskalna?

Drukarki i kasy fiskalne mają zasadniczo ten sam cel – rejestrować sprzedaż towarów lub usług oraz drukować paragony dla klientów. Choć kasy mogą działać samodzielnie, to drukarki fiskalne po połączeniu z innymi urządzeniami oferują znacznie większe możliwości dotyczące między innymi:

Przeczytaj również: Czym powinny się cechować drukarki fiskalne?

  • podglądu stanów magazynowych,

  • sporządzania analiz i raportów sprzedaży,

  • kontroli rozchodów,

  • wystawiania faktur VAT,

  • podłączania wielu dodatkowych urządzeń.

Na rynku znajdziesz wiele modeli i urządzeń, spośród których warto wymienić drukarki fiskalne Novitus, Posnet i Elzab. Są to czołowi producenci, którzy oferują najnowocześniejsze i zaawansowane technologicznie rozwiązania.

Kiedy sprawdzi się drukarka fiskalna przenośna?

Małe drukarki fiskalne przenośne świetnie sprawdzą się dla wszystkich przedsiębiorców, którzy prowadzą działalność obwoźną oraz mają kontakt z klientem poza siedzibą swojej firmy. Mobilne drukarki są lekkie oraz mają niewielkie rozmiary, więc można je bez problemu zabierać ze sobą. Dodatkowo mogą one przez długi czas pracować na wbudowanym akumulatorze. W połączeniu z telefonem komórkowym lub tabletem realizują odpowiednie wydruki z zainstalowanej aplikacji handlowej. Ponadto często wykorzystywane są w małych punktach handlowych lub usługowych, a także w sklepach, które prowadzą sprzedaż produktów online. 

Kiedy warto zainwestować w stacjonarną drukarkę fiskalną?

Renomowane sklepy z urządzeniami fiskalnymi, takie jak Fiskas oferują duży wybór zarówno mobilnych, jak i stacjonarnych modeli drukarek fiskalnych. Te drugie przeznaczone są w szczególności dla działalności, które posiadają bardzo rozbudowaną bazę towarową. Drukarki fiskalne, choć samodzielnie pozwalają jedynie na wydrukowanie dziennych raportów obrotów ze sprzedaży z podziałem na stawki vat, w połączeniu z programem handlowym zyskują na funkcjonalności, dając szerszy wachlarz wydruków, np. druk zamówień kuchennych (tzw. bonów) czy potwierdzeń zapłaty z terminala kart płatniczych, których standardowa kasa nie umożliwia. Co więcej, drukarki stacjonarne mogą pomieścić nawet do 500 000 pozycji PLU.

Ponadto możesz je połączyć z zaawansowanym programem sprzedażowym, co w efekcie usprawni pracę całej firmy – wszystkich sprzedawców i współpracowników. Dodatkowa funkcjonalność zapewni również wzrost jakości obsługi klienta. Urządzenia z tej grupy to także tzw. drukarki apteczne, które posiadają praktyczne funkcje, takie jak możliwość wyceny leków, receptury leków, refundacje, realizacje zamówień na leki czy odpisy recept.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.