Czym jest Key Visual?
Tworzenie identyfikacji wizualnej jest ważnym elementem działań marketingowych. Każda marka powinna bowiem mieć spójną linię wizualną, która pozwala klientom na łatwą identyfikację brandu. Wyznacznikiem działań kreatywnych przy tworzeniu kampanii promocyjnych i reklamowych powinien być key visual. Dowiedz się, czym jest i z jakich elementów się składa.
Jak można zdefiniować key visual?
Trudno o jednoznaczną definicję pojęcia key visual. Z pewnością jest głównym elementem graficznym marki (poza logo), który przewija się przez wszystkie działania reklamowe i promocyjne firmy lub marki. Ogólnie rzecz biorąc, key visual to katalog wszystkich elementów graficznych, które tworzą typową dla danej marki komunikację wizualną. Zawiera charakterystyczne dla danej firmy kolory, grafiki, typografie, zdjęcia, ilustracje itp. Przy tworzeniu identyfikacji wizualnej firmy można też stosować jeden, charakterystyczny motyw graficzny, który pojawiać się będzie w różnych etapach działań marketingowych. Zapewni on spójność komunikacyjną marki, a odbiorcom ułatwi jej rozpoznawanie i zapamiętywanie. Czasami może też przybierać formę brand hero, czyli znanej postaci, która staje się symbolem marki.
Kto zajmuje się tworzeniem key visual?
Przygotowaniem koncepcji identyfikacji wizualnej marki zajmują się doświadczone agencje kreatywne. Analizują one potrzeby rynkowe marki, strategię marketingową, grupę docelową itp. Owocem tych prac jest stworzenie księgi znaku, która zawiera wszystkie elementy systemu identyfikacji wizualnej. Dobrym przykładem agencji reklamowej, która buduje graficzne kreacje dla marek i firm, jest działająca agencja reklamowa ARFA z Lublina, która zajmuje się również projektowaniem i drukiem katalogów, fotografią produktową, reklamą zewnętrzną i prezentacjami multimedialnymi.
Co daje key visual?
Key visual stanowi swoistą instrukcję dla twórców kolejnych projektów i działań promocyjnych. Zbiór elementów identyfikacji wizualnej tzw. księga znaku pomaga w kreacji i ułatwia pracę przede wszystkim grafikom, ale również twórcom spotów telewizyjnym. Key visual wzbogaca wizerunek marki o elementy, które umożliwiają łatwe identyfikowanie jej przez klientów, co w dużym stopniu buduje mocną więź z grupą docelową. Inwestycja w key visual ma największy sens przy planowaniu dłuższej komunikacja marketingowa marki.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana