Artykuł sponsorowany

Czym jest Key Visual?

Czym jest Key Visual?

Tworzenie identyfikacji wizualnej jest ważnym elementem działań marketingowych. Każda marka powinna bowiem mieć spójną linię wizualną, która pozwala klientom na łatwą identyfikację brandu. Wyznacznikiem działań kreatywnych przy tworzeniu kampanii promocyjnych i reklamowych powinien być key visual. Dowiedz się, czym jest i z jakich elementów się składa.

Jak można zdefiniować key visual?

Trudno o jednoznaczną definicję pojęcia key visual. Z pewnością jest głównym elementem graficznym marki (poza logo), który przewija się przez wszystkie działania reklamowe i promocyjne firmy lub marki. Ogólnie rzecz biorąc, key visual to katalog wszystkich elementów graficznych, które tworzą typową dla danej marki komunikację wizualną. Zawiera charakterystyczne dla danej firmy kolory, grafiki, typografie, zdjęcia, ilustracje itp. Przy tworzeniu identyfikacji wizualnej firmy można też stosować jeden, charakterystyczny motyw graficzny, który pojawiać się będzie w różnych etapach działań marketingowych. Zapewni on spójność komunikacyjną marki, a odbiorcom ułatwi jej rozpoznawanie i zapamiętywanie. Czasami może też przybierać formę brand hero, czyli znanej postaci, która staje się symbolem marki.

Kto zajmuje się tworzeniem key visual?

Przygotowaniem koncepcji identyfikacji wizualnej marki zajmują się doświadczone agencje kreatywne. Analizują one potrzeby rynkowe marki, strategię marketingową, grupę docelową itp. Owocem tych prac jest stworzenie księgi znaku, która zawiera wszystkie elementy systemu identyfikacji wizualnej. Dobrym przykładem agencji reklamowej, która buduje graficzne kreacje dla marek i firm, jest działająca agencja reklamowa ARFA z Lublina, która zajmuje się również projektowaniem i drukiem katalogów, fotografią produktową, reklamą zewnętrzną i prezentacjami multimedialnymi.

Co daje key visual?

Key visual stanowi swoistą instrukcję dla twórców kolejnych projektów i działań promocyjnych. Zbiór elementów identyfikacji wizualnej tzw. księga znaku pomaga w kreacji i ułatwia pracę przede wszystkim grafikom, ale również twórcom spotów telewizyjnym. Key visual wzbogaca wizerunek marki o elementy, które umożliwiają łatwe identyfikowanie jej przez klientów, co w dużym stopniu buduje mocną więź z grupą docelową. Inwestycja w key visual ma największy sens przy planowaniu dłuższej komunikacja marketingowa marki.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.