Czym cechują się etykiety produktowe?
Etykieta produktowa to jeden z najważniejszych elementów każdej strategii marketingowej. To właśnie ona jako pierwsza przyciąga wzrok klientów, prezentuje produkt i podaje o nim podstawowe informacje. Oprócz tego zwiększa się rozpoznawalność marki - szczególnie, jeśli etykieta jest ciekawie zaprojektowana. Co jeszcze warto wiedzieć na temat etykiet produktowych? Czym dokładnie się charakteryzują?
Dlaczego warto dbać o jakość etykiety produktu?
Etykieta produktu to wizytówka firmy. Nie bez powodu mówi się, że klient najpierw kupuje oczami. Wystarczy kilka sekund, by wyrobić sobie pierwsze wrażenie o marce - a to wrażenie może decydować o sprzedaży produktu. Dlatego do zaprojektowania i stworzenia etykiety warto zatrudnić profesjonalną firmę. Duże znaczenie ma także sam wydruk, który można zamówić na przykład w Label & Media Expert. Przed stworzeniem etykiety należy się jeszcze zastanowić, w jaki sposób firma ma być postrzegana przez klienta. Co jest stawiane na pierwszym miejscu: ekologia, elegancja, nowoczesność?
Czym charakteryzuje się dobra etykieta produktu?
Jak już zostało wspomniane, wizytówka pełni bardzo ważną rolę w strategii marketingowej, dlatego też powinna być dopracowana w każdym calu. O czym pamiętać, tworząc etykietę produktową, aby spełniała swoją funkcję?
Jakość druku – ma bardzo duże znaczenie. Nie tylko sprawia, że etykieta po prostu wygląda estetycznie, ale także zapewnia czytelność wszystkich umieszczonych na niej informacji. Etykieta o wysokiej jakości druku kojarzy się z profesjonalizmem i wysoką pozycją marki.
Trwałość – w zależności od produktu, potrzebna będzie etykieta jednorazowego użytku lub z silnym klejem, który wytrzyma wiele miesięcy. Dobra etykieta wykonana jest z materiału, który to umożliwia.
Czytelny projekt – czasami mniej znaczy więcej. Projekt graficzny etykiety jest ważny, jednak chcąc stworzyć jak najbardziej oryginalny i niepowtarzalny – można łatwo przesadzić. Przerost formy nad treścią wygląda tandetnie i nie wzbudza pozytywnych skojarzeń.
Wszystkie ważne i niezbędne informacje – klient powinien móc bez problemu znaleźć na etykiecie skład produktu, instrukcję użytkowania i dane kontaktowe do producenta. Warto pamiętać, że niezapisanie niektórych informacji jest wbrew prawu.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana