Artykuł sponsorowany

Czym cechują się etykiety produktowe?

Czym cechują się etykiety produktowe?

Etykieta produktowa to jeden z najważniejszych elementów każdej strategii marketingowej. To właśnie ona jako pierwsza przyciąga wzrok klientów, prezentuje produkt i podaje o nim podstawowe informacje. Oprócz tego zwiększa się rozpoznawalność marki - szczególnie, jeśli etykieta jest ciekawie zaprojektowana. Co jeszcze warto wiedzieć na temat etykiet produktowych? Czym dokładnie się charakteryzują? 

Dlaczego warto dbać o jakość etykiety produktu?

Etykieta produktu to wizytówka firmy. Nie bez powodu mówi się, że klient najpierw kupuje oczami. Wystarczy kilka sekund, by wyrobić sobie pierwsze wrażenie o marce - a to wrażenie może decydować o sprzedaży produktu. Dlatego do zaprojektowania i stworzenia etykiety warto zatrudnić profesjonalną firmę. Duże znaczenie ma także sam wydruk, który można zamówić na przykład w Label & Media Expert. Przed stworzeniem etykiety należy się jeszcze zastanowić, w jaki sposób firma ma być postrzegana przez klienta. Co jest stawiane na pierwszym miejscu: ekologia, elegancja, nowoczesność?

Czym charakteryzuje się dobra etykieta produktu?

Jak już zostało wspomniane, wizytówka pełni bardzo ważną rolę w strategii marketingowej, dlatego też powinna być dopracowana w każdym calu. O czym pamiętać, tworząc etykietę produktową, aby spełniała swoją funkcję?

  • Jakość druku – ma bardzo duże znaczenie. Nie tylko sprawia, że etykieta po prostu wygląda estetycznie, ale także zapewnia czytelność wszystkich umieszczonych na niej informacji. Etykieta o wysokiej jakości druku kojarzy się z profesjonalizmem i wysoką pozycją marki.

  • Trwałość – w zależności od produktu, potrzebna będzie etykieta jednorazowego użytku lub z silnym klejem, który wytrzyma wiele miesięcy. Dobra etykieta wykonana jest z materiału, który to umożliwia. 

  • Czytelny projekt – czasami mniej znaczy więcej. Projekt graficzny etykiety jest ważny, jednak chcąc stworzyć jak najbardziej oryginalny i niepowtarzalny – można łatwo przesadzić. Przerost formy nad treścią wygląda tandetnie i nie wzbudza pozytywnych skojarzeń.

Wszystkie ważne i niezbędne informacje – klient powinien móc bez problemu znaleźć na etykiecie skład produktu, instrukcję użytkowania i dane kontaktowe do producenta. Warto pamiętać, że niezapisanie niektórych informacji jest wbrew prawu.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.